Czego nie może zabraknąć w gabinecie SPA?

Odpowiednio duży lokal, wyposażenie najwyższej jakości, świetne kosmetyki – o tych rzeczach zapewne już pomyślałeś, ale czy jesteś pewien, że pamiętałeś o wszystkim? Sprawdź, co jeszcze powinno się znaleźć w dobrym salonie SPA.

Profesjonalna obsługa

Profesjonalizm nie oznacza tylko umiejętności właściwego przeprowadzania zabiegów. Twoi pracownicy muszą lubić ludzi, wiedzieć jak z nimi rozmawiać, aby pomóc im się odprężyć. O to przecież chodzi w Twoim salonie. Dobry pracownik musi też umieć sprzedawać usługi. Powinien w taki sposób opowiadać na przykład o masażach, aby klient potrafił sobie wyobrazić, jak wspaniale będzie się czuł po takim zabiegu – wtedy sam o niego poprosi. No i w końcu profesjonalista powinien także radzić sobie w sytuacjach konfliktowych. Musi zawsze pamiętać, że z klientem pod żadnym pozorem nie wolno się kłócić, a przy tym musi wiedzieć co zrobić, żeby nie dać sobie wejść na głowę. Doświadczenie pokazuje, że wiele nieprzyjemnych sytuacji wynika z bałaganu w terminarzu. Tego można uniknąć, korzystając z systemu do umawiania wizyt: https://www.versum.pl/terminarz-dla-spa/.

Jednorazowe akcesoria

Higiena to bardzo ważny aspekt działania salonu SPA. Bezsprzecznie musi stać na najwyższym poziomie. Dla bezpieczeństwa i lepszego samopoczucia klientów powinieneś udostępniać im szereg jednorazowych przedmiotów – nie tylko bieliznę (damską, ale i męską!), ale także ręczniki, jednorazowe kapcie, szlafroki, czepki i opaski, myjki, separatory do pedicure czy dywaniki. Pracownicy podczas zabiegów obowiązkowo muszą korzystać z jednorazowych rękawiczek i maseczek ochronnych. Zawsze powinieneś mieć zapas tych akcesoriów. Dzięki nim Twoi klienci będą się czuć komfortowo i łatwiej przyjdzie im się zrelaksować.

Dobrej atmosfery

SPA to nie usługa, to rytuał. Każdy aspekt wpływający na odczucia gości jest istotny. Zadbaj o wygodne meble i uspokajające kolory we wnętrzach. Nie zapominaj o kojącej muzyce. Światło powinno być o odpowiedniej barwie, natężeniu i rozmieszczeniu – niezbyt jaskrawe, aby nie męczyć wzroku. Ważny jest też przyjemny zapach. Możesz używać kadzidełek, ale nie przesadź z intensywnością woni. No i najważniejszy element – uśmiech i dyskrecja. Obsługa SPA musi jednocześnie być w pobliżu i umieć “zniknąć”. To niełatwe zadanie!

Czy prowadząc swój salon, pamiętasz o wszystkich powyższych elementach? Jeśli nie, spróbuj wprowadzić je w życie – klienci na pewno zauważą różnicę. Pamiętaj, że ich zadowolenie zależy także od tego, jak organizujesz pracę swoją i swojego zespołu. Chaos szybko rzuca się w oczy!