Folie monomeryczne – przykłady zastosowania w branży reklamowej

Folia monomeryczna to najpopularniejszy rodzaj folii reklamowej.  Ten podstawowy wariant posiada wiele zastosowań oraz kusi atrakcyjną ceną. Jakie materiały reklamowe najlepiej wykonać z folii monomerycznej a kiedy warto pokusić się o folię polimerową czy wylewaną? Odpowiedzi na te i inne pytanie znajdziesz w poniższm artukule.

Folia monomeryczna samoprzylepna – najważniejsze informacje

Folia monomeryczna to samoprzylepna folia stosowana w druku wielkoformatowym.  Jest to najbardziej podstawowy model, który ma zarówno swoje zalety jak i pewne ograniczenia.

Okleina  jest wygodna w montażu. Do plusów na pewno należy też bardzo dobra cena. Co więcej, ten  rodzaj folii doskonale sprawdza się zarówno do aplikacji wewnętrznych jak i ekspozycji zewnętrznej.

Samoprzylepna folia monomeryczna zapewnia bardzo atrakcyjny wygląd zadruku – dzieje się to za sprawą wysokiej, sięgającej niemal  99% nieprzezroczystości. Projekt graficzny wykonany na tej folii zachwyca odbiorców głębią koloru a także intensywnością barw.

Jaka jest trwałość folii monomerycznej? To zależy – folia folii nie równa, niemniej możemy śmiało powiedzieć, że wysokiej jakości folia monomeryczna  taka jak ta https://wielkiformat.biz/folia-monomeryczna zachowuje swoje właściwości i atrakcyjny wygląd przez ok. 3 lata.

Cechy folii monomerycznej

Folie monomerowe, ze względu na swoje właściwości, przeznaczone są do aplikacji na powierzchniach płaskich – bez zagłębień, fal, karbowań, wytłoczeń  i wypustek. Dodatkowo miejsce aplikacji powinno posiadać na tyle zwartą strukturę, aby  się nie odkształcało.

Najczęściej stosuje się ją do produkcji tablic reklamowych, których podkładem jest blacha,  płyta PVC albo płyta kompozytowa typu dibond.

Folia monomeryczna dostępna jest w kilku wersjach kolorystycznych, z wykończeniem matowym lub błyszczącym.

Zastosowanie folii w branży reklamowej

Folia monomeryczna, ze względu na łatwość aplikacji i atrakcyjną cenę,  jest najchętniej wybieranym rodzajem folii do  tworzenia typowych elementów kampanii reklamowych czy informacyjnych. Poniżej kilka przykładów użycia:

  • materiały marketingowe przeznaczone do przyklejenia bezpośrednio na płaskich powierzchniach lub po naklejeniu na tworzywa sztuczne  – szyldy, tablice, plansze, plexi, dibond itp.,
  • oklejanie samochodów – mowa tutaj o płaskiej powierzchni karoserii (sprawdzi się np. do naklejenie nr telefonu),
  • produkcja różnego typu wlepek i etykiet,
  • oklejanie witryn w punktach handlowo-usługowych oraz przestrzeni kulturalnej – w sklepach, gabinetach kosmetycznych, placówkach finansowych, przestrzeniach wystawienniczych itp.
  • oklejanie płaskich  mebli, drzwi i szyb w biurach,
  • tworzenie aranżacji wystawowych – oklejanie elementów stoisk na targach, wystawach itp.

Obróbka i wykańczanie folii monomerycznej samoprzylepnej

Folia monomeryczna samoprzylepna to bardzo wdzięczny materiał do obróbki. Można ją dowolnie zadrukowywać oraz wycinać preferowane kształty czy dostosowywać rozmiar.  Cięcie folii monomerycznej odbywa się najczęściej z pomocą precyzyjnych ploterów tnących,  dzięki czemu możliwa jest realizacja finezyjnych i wymagających projektów.

Aby zwiększyć trwałość i wytrzymałość materiałów reklamowych wykonanych z folii monomerycznej jej powierzchnię warto zalaminować. Laminat to dodatkowa warstwa ochronna, która chroni zadrukowaną powierzchnię przed uszkodzeniami mechanicznymi oraz promieniowaniem UV. Laminat występuje w wersji błysk, mat oraz  pośredniej.

Gdzie wykonać wydruk na folii monomerycznej?

Warto korzystać z usług sprawdzonej drukarni, posiadającej wieloletnie doświadczenie w realizacji tego typu usług. Nie bez znaczenia jest także kompleksowość oferty, która pozwala na stałą współpracę w zakresie realizacji innych projektów wielkoformatowych. Wielkiformat.biz pomaga swoim klientom od 18 lat przygotowywać różnorodne kampanie,  realizując druk z wykorzystaniem nowoczesnych technik oraz urządzeń (plotery drukujące UV oraz druk ekosolwentowy).