Etykiety termokurczliwe chronią przedmiot i zapewniają jego producentowi dodatkową przestrzeń, na której może zamieścić hasła reklamowe. Wyróżniamy trzy rodzaje takich owijek, czyli: full body label, combo pack i tamper evident. Sprawdź, czym się charakteryzują.
Full body label, combo pack i tamper evident – do czego służą?
- Full body label – polska nazwa tej etykiety typu shrink sleeveto etykieta pełna. Przylega ona do całej powierzchni pojemnika, więc umożliwia pokrycie drukiem całego przedmiotu. W ten sposób firma zyskuje dodatkową przestrzeń, na której może zamieścić różnego rodzaju informacje związane z kreowaniem wizerunku firmy. Co więcej, etykieta full body label chroni pojemnik również przed przypadkowym otwarciem i oddziaływaniem promieni UV – górna część etykiety jest zazwyczaj perforowana.
- Combo pack – z etykiet tego typu korzysta się np. podczas akcji promocyjnych. Umożliwiają łączenie kilku produktów, i to często różniących się od siebie kształtem i wielkością. Zaletą takiego rozwiązania jest możliwość zaprezentowania konsumentom różnych promocji. Zazwyczaj combo pack’ów używa się w sprzedaży łączonej. Z etykiet chętnie korzystają producenci kosmetyków, gdy dokładają np. darmowe próbki.
- Tamper evident – jest to rodzaj etykiety, która spełnia także funkcję plomby gwarancyjnej. Przeważnie używają jej producenci z branż spożywczej i kosmetycznej. Etykiety tamper evident często znajdują się na sosach, marynatach, słoikach i butelkach. Gdy produkt nie ma zerwanej etykiety, jest to znak, że nie był otwierany i wciąż zachowuje swoje właściwości. Niemniej jednak omawiany typ owijek świetnie nadaje się także do działań marketingowych – można je w całości pokryć drukiem.
Co jeszcze warto wiedzieć o etykietach termokurczliwych?
Etykiety termokurczliwe powstają z rękawa termokurczliwego. Dostosowują się do kształtu opakowania po tym, gdy po nałożeniu ich na pojemnik są ogrzewane gorącym powietrzem. Wówczas folia, z której są tworzone kurczy i przykleja się do danej rzeczy. Etykiety termokurczliwe, by mogły spełniać swoją funkcję przez długi czas, powstają z folii wysokiej jakości. Ich producenci dobierają je konkretnie do danego pojemnika.
Do produkcji etykiet służą materiały takie jak: PS, PVC i PET-G. Powstają przy użyciu trzech technologii, a mianowicie: rotograwiury, metody cyfrowej i metody fleksograficznej. Wybór konkretnej metody zależy od wysokości nakładu. Do wielkoseryjnych produkcji używa się metody rotograwiury, a do produkcji nawet kilku sztuk metody cyfrowej.